talking about a magazine Thursday, January 30, 2014


Last year, in Berlin, I discovered this breathtaking and very high standard magazine. I'm talking about encens, a magazine between fashion and art.
Encens is not a simple magazine. It's something between a magazine and a book: its hard cover, its quality of the pages and the paper used, the great layout and contents make it something more valuable than the average. It's not an easy reading for a couple of minutes or a short journey. It needs its time and dedication.
I really recommend it to anyone interested in these topics and to those who have interest in unconventional inspiration filled magazines.



Lo scorso anno, a Berlino, ho scoperto questo magazine mozzafiato e di alta qualità. Sto parlando di encens, un magazine che spazia dal fashion all'arte.
Encens non è un semplice magazine, come molti altri, è qualcosa tra un magazine e un libro: la sua copertina rigida, la qualità delle pagine e della carta usata, il layout e contenuti ne fanno qualcosa di molto prezioso, non un semplice magazine da leggere in pochi minuti o in un viaggio. Necessita del suo tempo e dedizione.
Lo raccomando a tutti coloro interessati a queste tematiche, e a chi ha interesse in questi magazine molto ricercati e pieni di ispirazioni.